Hoe doen jullie dat? Zo'n verhuis aanpakken? Deze vraag kregen we de laatste dagen al enkele keren te horen. Alles begint bij een goede voorbereiding: zoveel mogelijk in dozen steken + labelen met een kleur etiket per verdiep.
Bij het inpakken werd gevraagd om alle inboedel en alle persoonlijke bezittingen op te splitsen in primaire zaken en secundaire zaken.
Primaire zaken zijn dingen die de cliënt direct nodig heeft zoals zijn bed. Ook zaken die voor de cliënt belangrijk zijn of noodzakelijk zijn, behoren tot de primaire spullen: kledij voor een aantal dagen, hulpmiddelen voor mobiliteit (rolstoel, rollator,...), hulpmiddelen voor maaltijden (aangepast bestek, ...), verzorgingsmateriaal, medicatie, ... en eventueel andere persoonlijke spullen.
De secundaire spullen zijn dan de spullen die niet zo dringend zijn: winterkledij, decoratie voor de kamer, kleerkaste, bureau's, ....
Deze worden dan systematisch uit iedere leefgroep ingeladen. Wanneer alle primare spullen uit de groepen zijn opgehaald, maken we groep per groep leeg.
Er is één vrachtwagen in Beveren om te lossen, één vrachtwagen in Patershoek om te vullen en één vrachtwagen die of vol naar Beveren rijdt of leeg naar Patershoek komt.
Nadat alle groepen leeg zijn, is het de bedoeling dat er nog materiaal wordt losgemaakt en opnieuw een plaats krijgt in Beveren (bijv. zeepdispensers) of later in één of ander circulair project.
Schrijf je in op één van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van al onze projecten.
Inschrijven