Ik startte 10 jaar geleden in een Limburgse collega-voorziening als ICT-coördinator.
Al snel kwam de eerste vraag vanop de werkvloer: begeleiders van buitenlocaties kwamen telkens ze een voertuig wilden reserveren met hun fiets naar de hoofdcampus om ‘fysiek’ te controleren of er een auto beschikbaar was.
De ontwikkeling van de eerste module was een feit: online reservaties.
Al snel kwamen vragen vanuit andere diensten van de voorziening: medische dienst, keuken, personeels- en cliëntenadministratie, … waar prioriteit nummer 1 was om op een uniforme wijze alle belangrijke info over het welzijn en de zorg van onze cliënten veilig te borgen en te delen met diegenen die er belang bij hebben.
Al snel groeide de interesse van collega-voorzieningen voor deze totaaloplossing waardoor het ‘product’ ZorgOnline in 2012 gecommercialiseerd werd.
Raakzaam is sinds die start een vaste waarde. Een samenwerking die we koesteren en waarderen.
Zo waren zij met de start van het ouderproject ‘Bijs’ een belangrijke bron van input voor de ontwikkeling van het luik toegang voor ouders.
Met hun feedback en die van onze andere partners, willen we continu evolueren en verbeteren.
Ons doel is en blijft: medewerkers ‘ontzorgen’, zodat zij beter kunnen ‘zorgen’.